4 listopada 2011

DESZCZOWE ZABAWY Z RYTMEM - zajęcia pokazowe



Dzisiaj, 4 listopada w naszym przedszkolu zostały przeprowadzone zajęcia pokazowe z logorytmiki. Zajęcia te przygotowała i przeprowadziła, w grupie VI „Sportowcy”, pani Alicja Byczyńska. Obserwatorkami zajęć były panie z zaprzyjaźnionych przedszkoli z Brzozowa, Humnisk, Starej Wsi, Grabownicy.

Na  początek przedszkolaki pięknie przywitały się ze wszystkimi wystukując sylabowy rytm swoich imion. Następnie chętne dzieci opowiedziały o zmianach, jakie zaobserwowały jesienią w pogodzie. Po tym wprowadzeniu pani Ala zaprosiła „Sportowców” na logopedyczne zabawy z deszczem.


Najpierw dzieci usprawniały narządy mowy poprzez „malowanie” kropelek deszczu czubkiem języka na podniebieniu górnym przy szeroko otwartych ustach, na wewnętrznej stronie policzków, na brodzie, w kącikach ust, na wargach, na ząbkach górnych i dolnych. Ćwiczenia te wykonywane były przed lusterkiem, dlatego dzieci miały przy tej zabawie niesamowita frajdę. Dalej przedszkolaki ilustrowały ruchem wiersz „Wiatr” D. Gellnerowej poszukując jednocześnie różnych określeń wyrażenia „pada deszcz” (leje, kapie, mży, siąpi, kropi). Z zadaniem tym „Sportowcy” poradzili sobie znakomicie. Jednak to co dzieciom podobało się najbardziej to wszystkie zabawy słuchowo-ruchowe: „Burza”, „Spacer w deszczu”, „Deszczowe chmury”. Dużą wiedzą przedszkolaki wykazały się także w zabawach, w których należało wyklaskiwać i tworzyć różne rytmy. Na zakończenie dzieci wzięły jeszcze udział w zabawie rytmizującej „Kałuże”, w której to dzieci podczas trwania dźwięku wystukiwanego na bębenku poruszały się tak aby omijać „kałuże”. Na przerwę w muzyce zatrzymywały się przed kałużą i ją obunóż przeskakiwały.





 
Na zakończenie spotkania pani Katarzyna Milczanowska z przedszkola  w Starej Wsi wygłosiła, dla obecnych nauczycielek, referat na tema możliwości wykorzystania logorytmiki na zajęciach z dziećmi. Poszerzyła i wzbogaciła tym samym naszą teoretyczną wiedzę na ten temat. Podsunęła również pomysły na dalszą, ciekawszą i efektywniejszą pracę z przedszkolakami.
Zajęcia bardzo podobały się nie tylko nam – nauczycielom, ale przede wszystkim zachwycone nimi były dzieci, które bawiąc się rozwijały słuch fonematyczny, utrwalały właściwy tor oddechowy, usprawniały motorykę aparatu artykulacyjnego oraz koordynację słuchowo-ruchową, a także rozwijały słownictwo.
 Jolanta Chrobak


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz